Think Happy Thoughts deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Think Happy Thoughts studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 8,5 på en tiogradig skala:

  • Kunskap om varumärken
  • Kunskap om kundens verksamhet/affär
  • Strategisk kompetens
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Utvärdering av samarbetet
  • Leveranssäkerhet
  • Affärsnytta

Vi har väldigt bra diskutioner och byrån har både god kunskap om vår affär och har även en stor förståelse för de utmaningar som vi har att hantera. Det känns väldigt trggt att diskutera våra frågor med tht. Vi ser dem mer som en partner än en kundrelation vilket känns väldigt positivt! .

Mer än 10 om det var möjligt! Ständigt närvarande, återkopplande och finns alltid tillgängliga.

KUND OM KUNSKAP OM KUNDENS MARKNAD OCH AFFÄR SAMT ENGANGEMANG

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Exempel på områden där Think Happy Thoughts placerar sig över bransch och kategorimedel är strategisk kompetens, utvärdering av samarbetet, affärsnytta och leveranssäkerhet.

Vi är väldigt nöjda med samtliga områden som vi jobbar tillsammans med tht. De har även hjälpt oss med ett stort strategiarbete som vi just nu är mitt uppe i. Allt fungerar utmärkt med tydliga avstämningar och punktliga leveranser.

KUND OM SYNPUNKTER PÅ INKÖPTA TJÄNSTER

Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)

NPS:+55

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +55.

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: engagemang, kreativitet,  lyhördhet, proaktivitet, tillgänglighet och kunskap. 

Sagt om byråns styrkor:

På tårna.

Engagemang från projektledning.

Kreativa idéer.

Strategi inom digital marknadsföring.

Snabba leveranser.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.