Phosworks deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.
Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Phosworks studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:
- Strategisk kompetens
- Digital kompetens
- Engagemang
- Projektledning
- Leveranssäkerhet
- Affärsnytta
De personer vi arbetar med lägger ned stor möda på att informera sig om de specifika ”marknaden”. De skaffar sig kunskap om både givare och anslagstagare utöver vad de får från fonden vilket de delar med sig till oss. Dessutom har de personer med tidigare erfarenhet från vårt område.
Mycket engagerade och inspirerande att arbeta med.
KUND OM KUNSKAP OM FÖRETAG/AFFÄR OCH ENGAGEMANG
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Phosworks Nöjd Kund Index placerar sig i helhet över branschmedelvärdet och medelvärdet för kategorin Digitalbyråer 25+ MKR.
Exempel på områden som placerar sig över bransch och kategorimedel är effekt för pengarna, leveranssäkerhet, kreativitet och digital kompetens.
Jag upplever alltid att jag får mer värde än vad jag betalar för.
KUND OM SYNPUNKTER PÅ INKÖPTA TJÄNSTER
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +90. Ett utmärkt värde.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: kreativitet, entusiasm, leveranssäkerhet, engagemang och lyhördhet.
Sagt om byråns styrkor:
Lätta att samarbeta med.
De lyssnar på kunden; det uppskattar jag väldigt mycket. De lyssnar på mitt behov och kommer inte med förslag innan de har fattat vad jag är ute efter.
Proffsig slutproduktion.
Vi behöver ej kravställa, de förstår vad vi är ute efter.
Hela team med kompetens som samlas kring uppdrag.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.