Phosworks deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Phosworks studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 8,5 på en tiogradig skala:

  • Kreativitet
  • Digital kompetens
  • Engagemang
  • Leveranssäkerhet
  • Affärsnytta

De har en otroligt bra metod för att snabbt förstå kundgrupp och värdeerbjudande. Ibland har de nästan bättre koll på målgruppen än man själva.

De har varit snabba med att applicera ny teknik i sitt erbjudande och komma fram med nya, innovativa lösningar.

KUND OM KUNSKAP OM VARUMÄRKEN OCH DIGITAL KOMPETENS

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Det sammanlagda betyget från Phosworks Nöjd Kund Index placerar sig i helhet strax under branschmedelvärdet och medelvärdet för kategorin Digitalbyråer 25+ MKR.

Exempel på områden som placerar sig över bransch och kategorimedel är kreativitet och digital kompetens.

Det är ett jättehärligt gäng som alltid är väldigt kreativa, hjälpsamma, och håller sig till hög kvalitet.

KUND OM SYNPUNKTER PÅ INKÖPTA TJÄNSTER

Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)

NPS:+67

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +67.

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: kreativitet, kundvård, noggrannhet, engagemang och lyhördhet.

Sagt om byråns styrkor:

Bra på att jobba med olika budgetar.

De lyssnar på kunden; det uppskattar jag väldigt mycket. De lyssnar på mitt behov och kommer inte med förslag innan de har fattat vad jag är ute efter.

Deras vilja att göra det bästa jobbet de kan för sina kunder.

De är superkreativa, och det något jag tycker är hjälpsamt eftersom jag jobbar i en ganska tråkig bransch.

Bra kontaktnät.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.