MILOU COMMUNICATION
Digital, Fullservice|10 – 24 MKR
Milou är en strategisk och kreativ fullservicebyrå som startade 2003 och har studios i Karlskrona, Kalmar och Malmö. Vi är idag 26 anställda som jobbar med både kommunikation och teknik, marknadsföring och digitala upplevelser.
Milou Communication deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Milous studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå av kundnöjdhet där följande parametrar överstiger 8,5 på en tiogradig skala:
- Kreativitet
- Digital kompetens
- Engangemang
- Leveranssäkerhet
Mycket goda kunskaper om vår affär, men viktigast – ett genuint löpande intresse
Hög grad av professionell hantering och integritet. Medför tillit.
KUND OM KUNSKAP OM KUNDENS VERKSAMHET/AFFÄR OCH PROJEKTLEDNING
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Byrån placerar sig över branschmedel inom områdena kreativitet och digital kompetens.
De lämnade en utförlig rapport som innefattade användarintervjuer och förstudier och fångade in även design. De gjorde ett väldigt grundläggande arbete. Och med konsult tjänsterna, vi har köpt in konsult tjänster innan från andra byråer och de ha inte levererats på samma nivå som Milou. De är alltid en del av processen och utveckling på samma sätt som milous konsulter har varit.
KUND OM SYNPUNKT PÅ TJÄNSTERNA
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +78. Ett bra värde.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: kreativitet, närvaro, engagemang och kvalitet.
Sagt om byråns styrkor:
Hög kvalitet på producerat arbete.
Anpassar arbetsupplägget efter behov i olika uppdrag.
Strategisk och kreativ höjd.
Personliga kompetenser.
Kunskap om vårt bolag.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.