Grit deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.

Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Grits studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:

  • Digital kompetens
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Leveranssäkerhet
  • Affärsnytta
  • Effekt för pengarna

Alltid väl insatta och pålästa om vårt företag, våra tjänster, våra utmaningar, hur vi ska sticka ut från våra konkurrenter och ställer mycket följdfrågor. Visar på tydlig målgrupssanalyser.

Grit är verkligen en del av bolaget och teamet! Vi har dem att tacka för mycket. De gör arbetet både roligare, lättare och bättre!

KUND OM KUNSKAP OM VARUMÄRKEN OCH ENGAGEMANG

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Det sammanlagda betyget från Grits Nöjd Kund Index placerar sig över genomsnittet för kategorin Medie- och kommunikationsbyrå (Fristående Media).

Exempel på områden som placerar sig över branschmedel är kunskap om kundens bransch, digital kompetens, projektledning och proaktivitet.

Sedan vi började vårt samarbete med Grit har vi sett resultat på mycket högre konverteringsgrad. Våra medieköp blir enklare att hålla koll på och vi når ut till betydligt fler än tidigare.

KUND OM VAD SOM DRIVIT AFFÄRSNYTTAN

Rekommendationsvärde – Net Promoter Score (NPS)

 

NPS+93

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +93. Ett utmärkt värde.

När kunderna kommenterar Grits styrkor nämns bland annat: Engagemang, digital kunskap, snabba, förståelse, bred kompetens, noggrannhet och leveranssäkerhet.

Sagt om byråns styrkor:

Digital professionalism.

Är lyhörda och ser kunden.

Specialistkunskap.

Trovärdiga och leveranssäkra.

Förmåga att förenkla.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.