Grit deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.
Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Grits studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 8,5 på en tiogradig skala:

  • Digital kompetens
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Utvärdering av samarbetet
  • Leveranssäkerhet
  • Affärsnytta

Tekniskt kunniga och drivna, tidiga på trender och utveckling av verktyg och automatiserande lösningar.

Hög närvaro och alltid tillgängliga, korta svarstider.

KUND OM DIGITAL KOMPETENS OCH ENGAGEMANG

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Det sammanlagda betyget från Grits Nöjd Kund Index placerar sig nära genomsnittet för kategorin Medie- och kommunikationsbyrå (Fristående Media).

Exempel på områden som placerar sig över branschmedel är kreativitet, digital kompetens och proaktivitet.

Med kunskapen Grit besitter samt deras långvariga relation till företaget hjälper de oss at attrahera & behålla kunder

KUND OM VAD SOM DRIVIT AFFÄRSNYTTAN

Rekommendationsvärde – Net Promoter Score (NPS)

 

NPS+54

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +54.

När kunderna kommenterar Grits styrkor nämns bland annat: Engagemang, nytänkande, affärsdrivna, spetskompetens, personliga och strategiska.

Sagt om byråns styrkor:

Digital professionalism.

Engagerade projektledare.

Kostnadseffektivitet i placeringar.

Kännedom om varumärket.

Levererar resultat.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.