Fuze deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.

Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Fuzes studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 8,5 på en tiogradig skala:

  • Strategisk kompetens
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Administrativa rutiner
  • Leveranssäkerhet

De är kreativa med vad vi kan göra med våra kunder och hur vi kan kommunicera med dom. Dom står på tårna och de är väldigt duktiga när vi är i olika situationer, dom är snabba med lösningar och har ett bra tankesätt.

Dom var väldigt proaktiva med allt som vi behövde, de påminde oss om saker vi behövde göra, vi behövde inte säga till dom om vad som behövde göras, allt flöt på.

KUND OM KREATIVITET OCH PROAKTIVITET

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Exempel på områden som placerar sig över branschen är kunskap om kundens bransch, kreativitet och administrativa rutiner.

Fantastisk genomförande och utfall på mediakampenjer och relationen länkande både krishantering kring några ämnen men även vid promotion mot vårt event DH Sthlm 2024.

KUND OM PR – KAMPANJER OCH MEDIERELATIONER

Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)

NPS:+50

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +50.

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: Lyhördhet, personligt, proaktivitet, kompetens och engagemang. 

Sagt om byråns styrkor:

Expertis i kommunikation.

Expertis i branschen.

Kunskap om vår bransch.

Kreativt tänkande.

Både strategisk och teknisk kompetens.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.