Dear Friends deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.

Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Dear Friends studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:

  • Kunskap om varumärken
  • Kunskap om kundens affär
  • Kunskap om kundens bransch
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Administrativa rutiner
  • Utvärdering av samarbetet
  • Leveranssäkerhet

Vår framgång vilar på samarbetet med Dear Friends. En ovärderlig partner för Teva Sweden.

Gjort flera målgruppsanalyser för att lära känna vår kundgrupp, analyserat den och gett oss vettig information kring idé och marknadsföring för att pricka rätt.

KUND OM UTVÄRDERING AV SAMARBETET OCH KUNSKAP OM KUNDENS MÅLGRUPP

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Exempel på områden som placerar sig över bransch och kategorimedel är kunskap om varumärken, kundens affär, kundens bransch och leveranssäkerhet.

Är alltid en mycket bra stöttepelare, ger bra feedback, idéer och flexibilitet.

KUND OM MEDIERÅDGIVNING OCH FÖRMEDLING

Rekommendationsvärde – Net Promoter Score (NPS)

 

NPS+50

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +50. Ett bra värde.

När kunderna kommenterar Dear Friends styrkor nämns bland annat: Högt engagemang, flexibilitet, branschkunskap, kreativitet och proffsighet.

Sagt om byråns styrkor:

Effektiv produktionsledning.

Ärlighet och öppenhet.

Kunskap om våra varumärken, företag, business och målgrupper.

Strategisk kompetens.

Leveranssäkerhet on brief.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.