Bästa Kompisar deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Bästa Kompisars studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 8,85 på en tiogradig skala:
- Kunskap om varumärken
- Strategisk kompetens
- Kreativitet
- Digital kompetens
- Engagemang
- Projektledning
- Leveranssäkerhet
- Affärsnytta
BK var väldigt snabba med att anamma essensen av vårt varumärke och applicerade detta över förväntan i kampanjen och innehållet de tog fram till oss.
Skyhögt engagemang och det har varit flera gånger som byrån gått över närmast orimliga gränser för att leverera på en tight deadline internationellt. Alltid med ett leende och trevligt bemötande. Alltid engagerade i vår produkt, utvecklingen kring den, konkurrentbevakning etc.
KUND OM KUNSKAP OM VARUMÄRKEN OCH ENGAGEMANG
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Bästa Kompisars Nöjd Kund Index placerar sig över branschen och kategorin Reklambyråer 5-15 MKR.
Exempel på områden som placerar sig över bransch och kategorimedel är kunskap om varumärken, kundens affär och målgrupp, kreativitet, digital kompetens, projektledning, leveranssäkerhet och affärsnytta.
Bästa Kompisar började som en byrå för den svenska verksamheten men på grund av deras oerhörda grad av service, snabbhet, välvilja kompetens och rimliga prissättning blev de snabbt en aktör på 10 marknader inom WeightWatchers.
KUND OM SYNPUNKTER PÅ INKÖPTA TJÄNSTER
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +76.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: tillgänglighet, kreativitet, samarbete, engagemang, digital kompetens och effektivitet.
Sagt om byråns styrkor:
Mycket hög strategisk kompentens.
Helhetstänk.
Deras vilja att vara nära kunden.
De är trevliga.
Projektledning, när det kommer till både projekt och produktionsledning.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.