REAKTION

Marketing technology, Reklam|

Kompetensprofil
Huvuddisciplin

Marketing technologyReklam

Toppkompetenser

CRMDataanalysMarketing automationReklamkampanjSEO/SEM

Övriga discipliner

Marketing TechnologyProduktionReklam

Övriga kompetenser

Analys/researchCRMDataanalysDigitalt contentE-handelMarketing automationRedaktionellt contentReklamkampanjSEO/SEMSociala medier

Extra fokus på

B2BB2C

Internationella uppdrag

Nätverk

Storlek
Byråintäkt

25 - 49 MKR

Antal anställda

25-49

Kontor

Stockholm

Koncern/nätverk

Övrig byråfakta
Medlem i

SWEDMA

Certifieringar

ARU

Policy

HållbarhetspolicyJämställdhetspolicyMiljöpolicy

Söker medarbetare inom

Marketing automation

Reaktion är en av Nordens ledande tech marketing-byråer inom kreativ, datadriven kommunikation.
Vi skapar datadrivna upplevelser som får kunden att älska ditt varumärke – genom hela konverteringsresan. Hos Reaktion hittar du ett 30-tal motiverade medarbetare med olika specialistkompetenser som driver er affär till nya höjder. Hör gärna av dig till oss på info@reaktion.se så kan vi se hur vi kan hjälpa ditt företag eller organisation.

Barncancerfonden – Brave Stories Christmas Campaign

Modiga berättelser med känsla.
Barncancerfonden är den största finansiären av forskning inom barncancer. Donationerna från företag visade fortfarande på en stor potential, men utmaningen var att hitta ett nytt sätt att nå ut till företag och deras anställda, på ett smartare sätt än tidigare. Samtidigt var konkurrensen stor, speciellt kring jul.

Vi identifierade en grupp små- och mellanstora företag som vi valde att kommunicera med via emailutskick. Genom en strategi som byggde på att gradvis öka engagemanget hos målgruppen och genom att kommunicera med dem som en mamma eller pappa istället för en företagare eller anställd, nådde vi fantastiska resultat.

Kampanjen tog även hem två silvermedaljer i den internationella reklamtävlingen Echo Awards vid utdelningen 2020, i kategorin Best use of email och Best B2B Campaign.

Insamlingarna ökade med 65%
Det underliggande budskapet var att du fick vara en del av de här modiga barnens egna berättelser, utan att vi bad om donationer. Vi förmedlade känsla genom autentiska bilder från barnens liv, och med en inspirerande film som vi visade när det närmade sig juletider – Luciafilmen med Ebba. Företagarna fick sedan möjlighet att köpa olika företagspaket som gav dem möjlighet att visa upp sitt stöd på hemsida och i sociala medier, bland annat genom en film där de fått sin logotyp integrerad.

Resultatet blev rekord i insamling från företag någonsin. Donationerna ökade med 65% vilket var 5,2 gånger mer än när kampanjen lanserades första gången i 2012.

Läs mer och kika på casefilmen här.

Några av våra kunder

Vi på Reaktion har en bred kompetens som passar många företag och organisationer när det gäller att driva konvertering och därigenom sin affär framåt. Men framförallt har vi en specialistkompetens som är hyperaktuell i dagens kommunikationslandskap. Och det är att vi hjälper företag att förena sina Marketing Automation-plattformar med laddad kommunikation som berör mottagaren. Med ena benet i tekniken och det andra i kreativitet kring budskap, content, formgivning och inte minst SEO/SEM/SoMe är vi laddade att driva er affär till nya höjder.

Vår bästa match för nya samarbeten:  Jobbar ni mot konsumentsidan (B2C) och har ni +30 000 kunder/kontakter i er databas?

Jobbar ni mot företagssidan (B2B) och har +3 000 kontakter i er databas?

Utmärkelser

Referenser som intygas av Regi

Byrån deltar i Årets Byrå. Läs omdömen och kommentarer från byråns kunder.

Det är väldigt lätt att arbeta med Reaktion, de är tålmodiga, lyhörda men kan ändå säga ifrån om de bedömer att det är det bästa för kunden. Mycket bra balans.

Kvalitetssäkring genom regi
Kundsamarbete NKI/KPI

JA

Kundsamarbete Kontinuerlig

JA

Medarbetarnöjdhet

JA

Bli en Reaktionare!

Vi är alltid på jakt efter nya förmågor som passar in i både vårt erbjudande och inte minst i vår kultur.

Hör gärna av dig till oss på info@reaktion.se eller slå en signal på 08-407 18 30 så tar vi det därifrån.