Mediebruset ställer allt högre krav på att mediestrategin och medievalet spelar en aktiv roll i kommunikationen. Djupa insikter om omvärld, beteende och målgrupp etc. och innovativa medielösningar är en förutsättning för att uppdragsgivaren ska nå både ut och in med sitt budskap. Det räcker inte med att nå ut till målgruppen, utan man måste också nå in till varje mottagare. För att uppnå det krävs insikter om både medievanor, när mottagarna är i rätt sinnesstämning för budskapet och en massa annat.

StockholmMediaAward kategorin Årets Kampanj uppmärksammar och premierar innovativa och effektiva medielösningar som når fram.

Vinnare i Årets Kampanj 2022

Grand Prix
Annonsör: Friends
Kampanjnamn: Bullying out of home
Mediebyråpartner: Perfect Fools
Involverade byråpartners: Ocean Outdoor

Guld
Annonsör: Skandia Pensionsförsäkringar
Kampanjnamn: Hur är läget?
Mediebyråpartner: HowCom
Involverade byråpartners: Tillsammans, Breakit, Leeads

Silver
Annonsör: RFSU
Kampanjnamn: Sense me – Sounds of lust
Mediebyråpartner: Scream
Involverade byråpartners: Valtech Radon

Vinnare i Årets Kampanj 2021

Grand Prix
Annonsör: Burger King
Kampanjnamn: Moldy Whopper
Mediebyråpartner: Dentsu X
Involverade byråpartners: INGO

Guld
Annonsör: TryggHansa
Kampanjnamn: Badläge
Mediebyråpartner: PHD
Involverade byråpartners: BCW

Silver
Annonsör: Vattenfall
Kampanjnamn: What’s happening
Mediebyråpartner: OMD
Involverade byråpartners: Nord DDB

https://www.stockholmmediaweek.com/tavlingen/