Regi och KOMM i gemensam varumärkesstudie:

AGENCY IMAGE 2022

 

Bortsett från de byråer du arbetat med senaste 12 månaderna, vilka byråer på den svenska marknaden har du det mest positiva intrycket av? Ange max tre stycken, utan inbördes ordning. 

Den frågan har närmare 1000 kommunikations- och marknadschefer svarat på.

Inom ramen för Regis årliga kundstudie, Årets Byrå, har respondenterna i år även fått svara på vilken byrå som, förutom de/den de jobbar med, avgett det mest positiva intrycket. De kunde både svara spontant och med hjälpt erinran. Resultatet om vilka byråer som har det starkaste varumärket (Agency Image 2022) kommer att presenteras på Årets Byrå-galan den 9 mars.

Nedan hittar ni listan över de 10 byråer med mest positivt intryck baserat på Årets Byrå-studien. Listan är i bokstavsordning.

Agency Image 2022 – Topp 10:
Acne Advertising
EY Doberman
Forsman & Bodenfors
Gullers Grupp
NORD DDB
Prime Weber Shandwick
Stendahls Reklambyrå
Volt
Westander
Åkestam Holst (Vinnare)