Sweet deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.
Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Sweet studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:
- Kunskap om varumärken
- Kunskap om kundens företag/affär
- Kunskap om kundens slutgrupp/målgrupp
- Engagemang
- Projektledning
- Leveranssäkerhet
- Affärsnytta
De är alltid lyhörda för våra önskemål och behov och är skickliga på att rådge oss när vi ”tänker fel” eller utveckla våra idéer till rätt nivåer.
De har full förståelse för vår affär, våra kunder och målgrupper och jobbar utvecklande med att stärka vårt varumärke.
KUND OM STRATEGISK KOMPETENS OCH KUNSKAP OM KUNDENS FÖRETAG/AFFÄR
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Sweet Nöjd Kund Index placerar sig över genomsnittet för branschen och kategorin Reklam 10-25 MKR.
Sweet placerar sig över branschmedel inom flertalet områden. Exempelvis kunskap om kundens företag/affär, kreativitet, engagemang, affärsnytta, leveranssäkerhet och effekt för pengarna.
Sweet brings in innovative ideas which really adress the core value of the brand and know how to realize them in the market. They do have a great network of professional suppliers like production companies and they are very creative but also pragmatic.
KUND OM REKLAMTJÄNSTER – KAMPANJER OCH PRODUKTION
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +92. Ett utmärkt värde.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: engagemang, kreativa, personal, snabba, nytänkande och kunskap.
Sagt om byråns styrkor:
Samlade kunskapen under ett och samma tak.
Kunskap om vår affär och målgrupper/kunder.
Nyskapande och bra på att ta våra idéer och utveckla dem.
Håller vad de lovar.
Hjärta till kunden.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.