Sweet deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Sweet studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,3 på en tiogradig skala:

  • Kunskap om varumärken
  • Kunskap om kundens verksamhet/affär
  • Digital kompetens
  • Kreativitet
  • Leveranssäkerhet

Deras kreativa förmåga att kunna trolla med given budget, år från år.

KUND OM VAD SOM DRIVIT AFÄRRSNYTTAN

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Det sammanlagda betyget från Sweet Nöjd Kund Index placerar sig över genomsnittet för kategorin Reklam 5-15 MKR.

Sweet placerar sig över branschmedel inom flertalet områden, exempelvis affärsnytta, leveranssäkerhet, projektledning, engagemang och digitalkompetens.

Jag anser att de använder alla pengar på ett effektiv sätt där de gör mest nytta!

De har kommit med sådant som vi inte har efterfrågat utan också förekommit. De har kommit med kreativa idéer som vi inte hade tänkt på som har gett oss helt nya ögon på hur vi kan göra.

KUND OM EFFEKT FÖR PENGARNA OCH SYNPUNKTER PÅ TJÄNSTERNA

Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)

NPS:+73

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +73. Ett bra värde.

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: affärsförståelse, kreativitet, branschkunskap, proaktivitet, leveransförmåga, design och engagemang.

Sagt om byråns styrkor:

Visar intresse för hela projektet, vill verkligen att det ska gå bra, ringer tillbaka och kommer med idéer.

Pålitliga leveranser och ordning och reda.

Enkla och trevliga att jobba med!

Känslan för vår målgrupp och även våra kunder/affär.

Kreativa & genomförbara lösningsförslag.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.