WEBBYRÅN PETRA
Digital|25 – 49 MKR
At Petra, we challenge traditional global IT consultants by offering optimized web development and hosting processes as well as a deep expertise that will guide you towards renewed customer experience, and enhanced lead and data management.
Petra Digital Agency deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Petras studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 8,5 på en tiogradig skala:
- Kunskap om varumärken
- Strategisk kompetens
- Engagemang
- Projektledning
- Affärsnytta
Petra slutar aldrig att överraska mig med sina unika och förbluffande ideer.r.
Jag känner att petra är lika engagerade och intresserade av vårt företags utveckling och framgång på marknaden som vi själva är.
KUND OM KUNSKAP OM KREATIVITET OCH ENGANGEMANG
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Petras Nöjd Kund Index placerar sig över genomsnittet för kategorin Digitalbyråer 25–50 MKR.
Exempel på områden som placerar sig över branschmedel och kategorimedel är strategisk kompetens och kunskap om varumärken.
Vi kan direkt mäta affärsnyttan av portaler och andra digitala lösningar som petra har initierat.
KUND OM VAD SOM DRIVIT AFFÄRSNYTTAN
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +33.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: proaktivitet, affärsnytta, transparens, digital kompetens och engangemang.
Sagt om byråns styrkor:
En vilja att lyckas tillsammans.
Teknisk kompetens som vi saknar.
Kompetenta designförmågor.
Unika och kreativa lösningar.
Pågående dialog under alla projekt och formell och tydlig avstämning under projekt och i slutet av år. Mycket bra!
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.