PARADIGM BRAND CONSULTANCY
Design, Varumärke|10 – 24 MKR
Through strategy, design and activation we build strong brands
Paradigm deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Paradigms studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,5 på en tiogradig skala:
- Kunskap om varumärken
- Engagemang
- Utvärdering av samarbetet
- Projektledning
- Leveranssäkerhet
Byrån är väldigt lyhörd och engagerad i oss som kund. De gör allt de kan för att lösa problem och komma med idéer och förslag utifrån våra behov.
Teamet har varit väldigt lyhörda och det har hela tiden känts att vi gör det här jobbet tillsamman. De är lika måna om att lanseringen av vårt varumärke blir framgångsrikt som vi uppdragsgivare
KUND OM KUNSKAP OM ENGANGEMANG OCH UTVÄRDERING AV SAMMARBETET
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Paradigms Nöjd Klient Index placerar sig över genomsnittet för branschen och kategorin Varumärke & Design 6–25 MKR.
Exempel på områden som placerar sig över branschmedel är kunskap om varumärken, kunskap om kundens verksamhet/affär, slutkunder och målgrupper, kunskap om kundens bransch och digital kompetens.
Otroligt lättsamt samarbete, fantastiskt trevligt och professionellt arbete från Paradigm.
KUND OM VARFÖR DE REKOMMENDERAR BYRÅN
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +67. Ett bra värde.
Sagt om byråns styrkor:
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: leveranssäkerhet, spetskompetens, engagemang och leveranssäkerhet.
Väldigt professionellt och samtidigt avslappnat samarbete.
Har en enorm erfarenhet av att bygga starka varumärken och deras förmåga att sätta fingret på det som gör oss unika är oslagbart.
Modern approach. De utmanar oss och tar åt sig av kundernas input.
Engagerade medarbetare.
De håller vad de lovar. Ligger ofta före i arbetet. Hjälper även oss att ligga i fas.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.