Limetta deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.
Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Limettas studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 9,50 på en tiogradig skala:
- Kunskap om varumärken
- Strategisk kompetens
- Kreativitet
- Digital kompetens
- Proaktivitet
- Engagemang
- Utvärdering av samarbetet
- Affärsnytta
Jag tycker att de är väldigt kreativa och de är innovativa. De är väldigt duktiga på att göra det svåra att se enkelt ut. Jag är alltid överraskad i deras positiva höjd.
Om de fanns ett alternativ högre än 10 på skalan skulle jag valt det. De är otroligt tillgängliga, lyhörda och de är outstanding. Dom är verkligen tillgängliga för oss som kund. Deras engagemang är de som de är bäst på, dom är ett väldigt familjärt företag att arbetas med.
KUND OM KREATIVITET OCH ENGAGEMANG
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Bästa Kompisars Nöjd Kund Index placerar sig över branschen samt kategorin Digital 25 MKR +.
Exempel på områden som placerar sig över branschen och kategorimedel är kunskap om varumärken, kunskap om kundens verksamhet/affär, strategisk kompetens, kreativitet, digital kompetens och effekt för pengarna.
Vi hade ju inte omsatt 200 miljoner om vi inte hade haft Limetta som samarbetspartner. Enkelheten för dom system som vi bygger har drivit affärsnyttan.
KUND OM VAD SOM DRIVER AFFÄRSNYTTAN
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +92. Ett utmärkt värde.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: Snabba, engagemang, tålamod, kreativa, lyhördhet och kunniga.
Sagt om byråns styrkor:
Snygga och bra leverenser.
Kompetens inom alla områden.
Front- och backend utveckling.
Kreativa idéer och lösningar.
Digital kompetes.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.