Fältman & Malmén deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Fältman & Malméns studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:

  • Kunskap om varumärken
  • Strategisk kompetens
  • Kreativitet
  • Digital kompetens
  • Engagemang
  • Administrativa rutiner
  • Leveranssäkerhet
  • Affärsnytta

Mycket bra. Dom är ovärderliga som bollplank!

Dom var så pass kreativa så vi nästan fick bromsa, det är så det ska vara.

KUND OM KUNSKAP OM STRATEGISK KOMPETENS OCH KREATIVITET

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Det sammanlagda betyget från DET:s Nöjd Kund Index placerar sig över genomsnittet för branschen och kategorin Reklambyråer 10-25 MKR.

Exempel på områden som placerar sig över branschmedel och kategorimedel är: effekt för pengarna, affärsnytta och engagemang.

FCB Fältman & Malmén tjänster och expertis är avgörande i hur vi når ut till våra kunder.

KUND OM VAD SOM DRIVER AFFÄRSNYTTAN

Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)

NPS:+87

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +87. Ett utmärkt värde.

Sagt om byråns styrkor

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: återkopplande, kunskap, kreativitet, engagemang och tillgänglighet. 

Kunskap om våra utmaningar.

Proaktiva och snabba.

Hjälper alltid till.

Trevliga personal. Allt är ordning och reda.