Dear Friends deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.
Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Dear Friends studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 8,7 på en tiogradig skala:

  • Strategisk kompetens
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Administrativa rutiner
  • Leveranssäkerhet
  • Effekt för pengarna

Snabbt och enkelt föstår dom briefer, gör en back brief för att kontrollera att allt är rätt. Har alltid hållit sig inom strategi/plattform även om dom tänkt nytt. Mycket nöjd!

Alltid tillgängliga och engagerade – avslutar alla möten med ett leende. Mycket bra!

KUND OM KUNKSPA OM VARUMÄRKEN OCH ENGAGEMANG

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Totalvärdet i NKI placerar sig över bransch- och kategorimedel.

Dear Friends sätter sig in i vår business, varumärke och bransch på ett bra sätt och kommer med knivskarpa idéer och rekommendationer.

KUND OM KAMPANJER OCH PRODUKTION

Rekommendationsvärde – Net Promoter Score (NPS)

En positiv bekräftelse för Dear Friends relationer är att kunderna rekommenderar byrån i högre grad än en genomsnittlig kommunikationsbyrå.

NPS+68

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +68. Ett bra värde.

När kunderna kommenterar Dear Friends styrkor nämns bland annat: Hög kompetens, engagemang, omtanke, personliga, kreativitet, snabbhet och strategisk kunskap.

Sagt om byråns styrkor:

Bred kompetens inom byrån.

Kommunikation med mig som kund.

Närhet och lyhördhet till våra behov.

Kunskap om våra varumärken och målgrupper.

Kunnigt & intakt team med strategisk höjd.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.