Contrast deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Contrast studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 9 på en tiogradig skala:
- Kunskap om varumärken
- Kunskap om kundens verksamhet/affär
- Kreativitet
- Engagemang
- Projektledning
- Utvärdering av samarbetet
- Leveranssäkerhet
- Affärsnytta
Det är ju återigen att de lyssnar, de hör vad vi tänker, vad vi vill och sen kommer de alltid tillbaka med vad de tror vi kan förbättra. De står oss nära. De blir en av oss på eventen. Affärsnyttan blir fantastisk för de lever upp till hur vi vill ha det vilket gör att kunderna ser ingen skillnad, de tar oss som en och samma. Vi får en förlängd arm i allting vi gör tillsammans.
KUND OM VAD SOM DRIVIT AFFÄRSNYTTAN
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Contrast Nöjd Kund Index placerar sig över braschen och kategorin Event & Brand Experience 5-25 MKR.
Exempel på områden som placerar sig över bransch och kategorimedel är exempelvis kunskap om varumärken, effekt för pengarna, affärsnytta, leveranssäkerhet, kreativitet och strategisk kompetens.
Fantastisk! Det finns alltid ett engagemang att göra det lill extra och vara kreativ. Vid mer tid inför ett projekt så finns det inga hinder till kreativitet. Det är absolut de bästa projekten när vi tillsammans kan låta kreativiteten flöda.
Contrast är otroligt familjära och visar ett engagemang både till dig som personlig beställare
men även till ditt eget varumärke och ditt företag, kollegor och kunder. Det är därför jag väljer att jobba med Contrast. För det samarbetet och förståelsen för varandra är svår att hitta hos en ny byrå över en natt.
KUND OM KREATIVITET OCH ENGAGEMANG
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +100. Ett perfekt värde.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: engagemang, leveranssäkerhet, lyhörda, proaktivitet, projektledning och kreativitet.
Sagt om byråns styrkor:
De brainstormar snabbt och effektivt, och tar helhetsansvar.
Mycket kunniga och de har mycket erfarenhet.
Ser alltid möjligheten till det lilla extra för att vi ska bli ihågkomna av våra kunder.
Öppenhet, man kan lita på varandra.
Kännedomen om vår marknad och bransch.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.