Bazooka deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Bazookas studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 8,5 på en tiogradig skala:
- Kunskap om varumärken
- Kunskap om kundens verksamhet/affär
- Kunskap om kundens slutkunder/målgrupper
- Kreativitet
- Digital kompetens
- Engagemang
- Leveranssäkerhet
- Affärsnytta
- Effekt för pengarna
De har löst allt vi behöver. Tekniskt drivna men också med förmågan att kommunicera med oss på kundsidan oavsett om samtalspartnern är teknisk eller mindre teknisk.
Bazooka har varit och fortsätter att vara en fantastisk byrå att arbeta med. Deras engagemang för oss är mycket högt och är mycket uppskattat.
KUND OM DIGITAL KOMPETENS OCH ENGAGEMANG
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Bazookas Nöjd Kund Index placerar sig över genomsnittet för kategorin Digitalbyråer 25+ MKR.
Bazooka levererar allt vi har bett om med bra timing och till en rimlig peng. De är professionella och trevliga att arbeta med.
KUND OM DIGITALA TJÄNSTER – WEBBPLATSER OCH/ELLER E-HANDEL
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +69. Ett bra värde.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: Kompetens, engagemang, lyhördhet, professionella och lösningsorienterade.
Sagt om byråns styrkor:
Kombo av hög kompetens med starka i genomförande.
Vassa i det digitala, skapar bra webbplatser och de är uppdaterade.
Professionella och genomarbetade arbetsprocesser.
Levererar alltid vad som lovats.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån.