Bästa Kompisar deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Bästa Kompisars studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 8,5 på en tiogradig skala:

  • Kunskap om varumärken
  • Strategisk kompetens
  • Kreativitet
  • Digital kompetens
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Leveranssäkerhet
  • Utvärdering av samarbetet
  • Affärsnytta

Efter några års samarbete kan byrån vår branch och våra förutsättningar bra – och det är väldigt få byråer som kan eller klarar av.

Jag skulle ge byrån högsta betyg när det kommer till deras strategiska kompetens inom marknadsföring/kommunikation. De har visat en utmärkt förmåga att förstå vår nuvarande situation, vår affärsidé och våra målsättningar. Denna förståelse har varit central för att utforma övergripande marknadsförings- och kommunikationsstrategier samt aktiviteter som verkligen är anpassade efter våra behov och mål. Deras strategiska tankegång har varit ovärderlig för att uppnå framgång i vår marknadsföring och kommunikation.

KUND OM KUNSKAP OM MARKNAD OCH AFFÄR SAMT STRATEGSIK KOMPETENS

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Det sammanlagda betyget från Bästa Kompisars Nöjd Kund Index placerar sig i linje med kategorin Reklambyråer 25 MKR +.

Exempel på områden som placerar sig över kategorimedel är kunskap om varumärken, kreativitet, digital kompetens, projektledning, leveranssäkerhet och effekt för pengarna.

Det som har drivit affärsnyttan med byrån är deras förmåga att förstå våra behov och mål på ett djupgående sätt. Genom att anpassa sina tjänster och strategier specifikt efter vårt företag har de hjälpt oss att öka vår synlighet och engagera våra kunder på ett mer effektivt sätt. Deras kreativa och strategiska lösningar har inte bara gett oss resultat, utan även hjälpt oss att spara pengar genom deras flexibilitet och vilja att anpassa sig till vår budget. Denna skräddarsydda och kostnadsmedvetna approach har verkligen bidragit till att förbättra vår affärsverksamhet och vår lönsamhet.

KUND OM SYNPUNKTER PÅ AFÄRSNYTTAN

Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)

NPS:+42

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +50.

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: engagemang, pålitlighet,  kreativitet, lätta att jobba med, kommunikation, helhetssyn och strategi.

Sagt om byråns styrkor:

Bra på att jobba med olika budgetar.

Förmågan att sätta sig in i vår verksamhet och målgrupp.

Bra produktionsutvecklare.

Kompetensen i att de har en förmåga att göra oss bättre i vårt budskap till våra kunder och få en bra profil på vårt varumärke och önskan om hur vi tar oss till marknaden.

Trevliga människor som arbetar hårt och levererar.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.