Awave deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.
Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Awaves studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 8,0 på en tiogradig skala:

  • Kunskap om varumärken
  • Kreativitet
  • Strategisk kompetens
  • Digital kompetens
  • Affärsnytta

Här har awave varit riktigt kul att jobba med då de har haft otroligt mycket input och idéer om hur vi ska kunna lyfta än mer.

Deras digitala kompetens talar sitt egna tydliga språk. Vi utgick för att den var hög och awave kunde bara konfirmera den när vi startade vårt samarbete.

KUND OM KREATIVITET OCH DIGITAL KOMPENTENS

Lyhörda om vad man behöver. De är verkligen måna om oss som företag och inte bara pengarna. De kan ibland fråga oss om vi verkligen behöver något även trots att de skulle tjänat mer pengar.

KUND OM VARFÖR DE REKOMMENDERAR BYRÅN

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: lyhördhet, leveranssäkerhet, bredd och specialkompetens, kreativitet, projektledning och personliga.

Sagt om byråns styrkor:

Väldigt lyssnande, bra affärsfokus, kostnadseffektiva och enkla att ha och göra med.

Kunskap kring teknik och det digitala

De kan verkligen sin sak, hög kompetens. Kan förklara och förenkla komplexa saker för personer som inte har samma kunskap.

Personlighet, man känner sig som deras enda kund

 

Inga förseningar vilket är ganska otroligt då vi jobbade med mycket webbutveckling.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.