PS Occasion deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i PS Occasions studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,5 på en tiogradig skala:

  • Kunskap om varumärken
  • Kunskap om slutkunder/målgrupper
  • Kreativitet
  • Strategisk kompetens
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Leveranssäkerhet
  • Affärsnytta
  • Effekt för pengarna

Vi hittar alltid en form som jackar in väl med vår varumärkesplattform. Inget översälj – inga pådyvlade produkter.

PSO har varit med oss länge och kan vår affär utan och innan. Vi känner oss trygga med att de förstår vad vi pratar om när vi spånar idéer för kommande event.

KUND OM KUNSKAP OM VARUMÄRKEN SAMT MARKNAD OCH AFFÄR

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Det sammanlagda betyget från PS Occasion Nöjd Kund Index är ledande och placerar sig över genomsnittet för branschen och kategorin Event & Brand Experience 25+ MKR.

Exempel på områden som placerar sig över branschmedel och kategorimedel är kunskap om kundens verksamhet/affär, kunskap om kundens bransch, strategisk kompetens, kreativitet, proaktivitet, projektledning och effekt för pengarna.

Affärsnyttan för oss var att höja medarbetarupplevelsen till något exeptionellt och det lyckades. Har även fångat intresse och fått genomslag externt i sociala medier.

KUND OM VAD SOM DRIVIT AFFÄRSNYTTAN

Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)

NPS:+100

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +100. Ett otroligt värde.

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: engagemang, lyhördhet, leveranssäkerhet och kreativitet.

Sagt om byråns styrkor:

Gedigen bredd bland medarbetarna.

 

En excellent förståelse för vår marknad, och vår operativa verksamhet. Samt full förståelse för den diskretion som vi önskar hålla på högsta nivån.

De är mycket bra på att ha ett långsiktigt perspektiv för att stödja vad vi behöver strategiskt och kommer också med förslag på längre sikt om andra möjligheter.

Det är mycket bra. De är roliga och kommer med idéer. De har mycket energi och glädje och kreativitet. De är fantastiska på det.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.