PS Occasion deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.
Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i PS Occasions studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:
- Engagemang
- Utvärdering av samarbetet
- Projektledning
- Leveranssäkerhet
Det finns ett stort engagemang och gedigen kunskap som leder till en fantastisk leverans.
Nöjdhetsskalan räcker inte till här… men långt över 10!
KUND OM KUNSKAP OM KUNDENS MÅLGRUPP OCH ENGANGEMANG
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från PS Occasion Nöjd Kund Index är ledande och placerar sig över genomsnittet för branschen och kategorin Event & Brand Experience 50+ MKR.
Exempel på områden som placerar sig över branschmedel och kategorimedel är strategisk kompetens, kreativitet, engagemang och leveranssäkerhet.
Medarbetarnas nöjdhet efter genomförd bygg- & design projekt är över förväntan. Nöjda medarbetare + nöjda kunder = nöjd ledning.
KUND OM VAD SOM DRIVIT AFFÄRSNYTTAN
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +85.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: engagemang, lyhördhet, leveranssäkerhet och proaktivitet.
Sagt om byråns styrkor:
Dom har all kompetens vi behöver inhouse och lång erfarenhet av liknande uppdrag.
Levererar i tid och över förväntan.
Dom är engagerade och känns 120% comittade till uppdraget.
Olika typer av förmågor och resurser, finns kompetenser inom olika delar.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.