Prolounge deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.
Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Prolounges studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå där bland annat följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:
- Engagemang
- Projektledning
- Administrativa rutiner
- Utvärdering av samarbetet
- Leveranssäkerhet
- Affärsnytta
De är väldigt effektiva. De har bra sätt att arbeta på där man följer upp.
Vi har arbetet med dem i 5 år, hade inte fortsatt jobba med dem om de inte var grymma.
KUND OM ADMINISTRATIVA RUTINER OCH AFFÄRSNYTTA
Utmärkande värden mot branschen är följande:
Det sammanlagda betyget från Prolounges Nöjd Kund Index placerar sig över branschen och kategorin Content.
Exempel på områden som placerar sig över bransch och kategorimedel är slutkunder och målgrupper, proaktivitet, engagemang, projektledning effekt för pengarna och leveranssäkerhet.
Lyhörda, innovativa och otroligt trevliga att jobba med! Inga höga hästar utan bara bra samarbete!
KUND OM SYNPUNKTER PÅ INKÖPTA TJÄNSTER
Rekommendationsvärde – Net promoter Score (NPS)
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +86. Ett utmärkt värde.
När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: engagemang, effektivitet, lyhördhet, samarbete och kreativitet.
Sagt om byråns styrkor:
Bra stöd för mig.
Gillar att jobba med dom, de förstår oss.
Kommunikativ kunskap.
Jävligt skönt gäng, de förstår oss.
Kunniga.
Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.