Ord & Bild deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Ord & Bilds studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 8,5 på en tiogradig skala:

  • Kunskap om varumärken
  • Kunskap om kundens verksamhet/affär
  • Kunskap om kundens bransch
  • Kreativitet
  • Engagemang
  • Leveranssäkerhet
  • Affärsnytta
  • Effekt för pengarna

Branschen jag jobbar i är inte helt lätt att greppa, men trots detta når ord&bild upp till en 10:a, eftersom de tydligt visar att de vill förstå och ser till att lära sig branschen.

Ord&bild har alltid ett nyfiket öra mot rälsen och kan med lätthet plocka upp en tanke jag kanske bara nämnde i förbifarten för att sedan ge förslag på action. Återigen: en byrå som tänker lite längre.

KUND OM SLUTKUNDER/MÅLGRUPPER OCH ENGAGEMANG

Det sammanlagda betyget från Ord & Bilds Nöjd Kund Index ger byrån en placering strax under Reklam 15-25 MKR.

 

Ord&bild levererar alltid det jag önskar och mycket mer därtill. Alltid ytterligare uppväxling på de aktiviteter vi genomför. Deras höjd och kreativa tänk kombinerat med att alltid tänka min (som kund) ekonomi samtidigt är beundransvärt.

KUND OM SYNPUNKT PÅ TJÄSNTERNA

NPS+57

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +57.

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: Kunskap om bolaget, lyhördhet, lösningsorienterade, engangemang och prestiglöshet.

Sagt om byråns styrkor:

Otroligt kunniga inom allt vi vill ha hjälp med, och även det vi inte vet att vi behöver hjälp med.

De är på tå för att hjälpa oss.

De känner oss väldigt bra, lätt att samarbeta.

Attention mot oss som kund/samarbetspartner.

Driven projektledare.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån.