Ord & Bild deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.

Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Ord & Bilds studie: Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:

  • Kunskap om varumärken
  • Kunskap om kundens slutgrupp/målgrupp
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Leveranssäkerhet

Snabba. Vid akuta grejor agerar de extremt snabbt, och i och med att vi känner varandra vet de vad vi önskar, även när vi själva inte ens vet.

Ord&bild har alltid ett nyfiket öra mot rälsen och kan med lätthet plocka upp en tanke jag kanske bara nämnde i förbifarten för att sedan ge förslag på action. Återigen: en byrå som tänker lite längre.

KUND OM LEVERANSSÄKERHET OCH ENGAGEMANG

Det sammanlagda betyget från Ord & Bilds Nöjd Kund Index ger byrån en placering över branschen och Reklam 10-25 MKR.

 

Ord&bild levererar alltid det jag önskar och mycket mer därtill. Alltid ytterligare uppväxling på de aktiviteter vi genomför. Deras höjd och kreativa tänk kombinerat med att alltid tänka min (som kund) ekonomi samtidigt är beundransvärt.

KUND OM SYNPUNKT PÅ TJÄSNTERNA

NPS+82

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +82.

När kunderna kommenterar byråns styrkor nämns bland annat: Kreativitet, lättillgänglig, leveranssäkerhet, lyhördhet, prestigelösa och varma.

Sagt om byråns styrkor:

Pålästa på oss till följd av långvarigt samarbete.

Snabba och enkla att komma i kontakt med.

Hög kvalitet på utfört arbete.

De ger full uppmärksamhet.

Duktiga och kreativa, vi gillar det de gör.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån.