Eventyr Nine Yards deltar i kund- och branschstudien Årets Byrå.
Studiens syfte är att kvalitetssäkra kundernas upplevelse av samarbetet med byrån och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Resultaten ger byrån underlag till att utveckla sina kundrelationer samt till affärsutveckling.

Vi kan konstatera följande extra positiva inslag i Eventyr Nine Yards studie: Byrån levererar en genomgående hög nivå av kundnöjdhet där bland annat följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:

  • Strategisk kompetens
  • Kreativitet
  • Engagemang
  • Projektledning
  • Utvärdering av samarbetet
  • Leveranssäkerhet
  • Affärsnytta

De tar ingenting för givet och ser på och deltar aktivt i våra varumärkes presentationer, de läser på kring den branschen de ska ge sig in i.

Jag tycker de har alltid bra ideér och är innovativa. De vågar utmana. De har koll på vad som är aktuellt nu, de har god tro på vad som passar oss som kund.

KUND OM KUNSKAP OM VARUMÄRKE OCH KREATIVITET

Utmärkande värden mot branschen är följande:

Det sammanlagda betyget från Eventyr Nine Yards Nöjd Kund Index placerar sig i topp tre inom kategorin
Event & Brand Experience 25+ MKR.

Exempel på områden som placerar sig över branschmedel är digital kompetens, proaktivitet, engagemang,  kreativitet och leveranssäkerhet.

Eventyr nineyards är professionella ut i fingerspetsarna. Positiva, vänliga och väldigt angelägna att ge oss som kund bäst service. Gillar att utmana oss också vilket vi verkligen uppskatta.

KUND OM SYNPUNKT PÅ TJÄNSTERNA

Rekommendationsvärde – Net Promoter Score (NPS)

En positiv bekräftelse för Eventyr Nine Yards relationer är att kunderna rekommenderar byrån i högre grad än en genomsnittlig kommunikationsbyrå.

NPS+81

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +81. Ett utmärkt värde.

När kunderna kommenterar Eventyr Nine Yards styrkor nämns bland annat: Personliga, engagemang, kreativitet, varumärkesbyggande, kundvård, professionalism och driv.

Sagt om byråns styrkor:

Att de lyckas vara personliga fast att både vi och de är stora.

Deras stora erfarenhet, de har bra koll på allt.

Sköna att jobba med, kemin, och de lyssnar.

Bra track record, vi har jobbat tillsammans tidigare och de visar att de är duktiga på det de gör.

Mindset att inget är omöjligt.

Resultaten från kundstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för byrån. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.