PASSION LAB
Fullservice, PR/kommunikation|25-49 MKr
info@passionlab.se www.passionlab.se
Kalla oss gärna kommunikations-, reklam- eller eventbyrå – det spelar ingen roll. Vi kallar oss Brand Emotion-byrå. Vi brinner lite extra för sport, kultur, underhållning, miljö och social hållbarhet. Med andra ord, sånt som väcker känslor hos människor.

Kompetensprofil
Huvuddisciplin
FullservicePR/kommunikation
Toppkompetenser
Digital marknadsföringEventstrategiKonceptutvecklingReklamkampanjVarumärkesstrategi
Övriga discipliner
ContentDigitalEventReklamVarumärke
Övriga kompetenser
Digital marknadsföringDigitalt contentEvent genomförandeEventstrategiKommunikationsstrategiKonceptutvecklingMediestrategiPR strategi/kampanjRedaktionellt contentReklamkampanjSociala medierVarumärkesstrategiVarumärkesutveckling
Storlek
Byråintäkt
25 - 49 MKR
Antal anställda
25-49
Kontor
Stockholm
Övrig byråfakta
Söker medarbetare inom
CopywritingDigitala medierProduktionsledning
VI VÄCKER KÄNSLOR OCH SÄTTER VARUMÄRKEN I RÖRELSE.
Vi tror att all framgångsrik kommunikation bygger på just detta och vi kallar det Brand Emotion. Givetvis ska vi försöka förklara lite mer ingående vad detta innebär (resten tar vi när vi ses). Vi tror att många så kallade varumärkesförflyttningar eller ompositioneringar i realiteten är ganska svåra. De flesta varumärken har i grunden en relativt tydlig position och ett starkt dna (dock kan ju detta ha försvagats eller grumlats med tiden). Genom att istället sätta in varumärken i nya sammanhang, och med ett starkare emotionellt avtryck, kan riktigt goda effekter uppnås oväntat snabbt. Här kommer en sammanfattande tungrullare: Om varumärket tar plats och berör i en målgruppsrörelse, sätts det själv i rörelse.
VI SÄTTER VARUMÄRKET, BERÄTTELSEN OCH FRAMFÖRALLT MÅLGRUPPEN FÖRE KANALEN.
Ja, vi förstår att det ibland kan vara svårt att välja oss som byrå när vi envisas med att vägra passa in traditionella termer baserade på kanalval. Vi kanske är lite naiva, men vi tror att kanalen är sekundär och väljer hellre att fokusera på kundens varumärke och berättelse. Men framförallt tror vi att det är målgruppens intressen som bör styra metoder, sammanhang och kanalval.
NÅGRA AV VÅRA KUNDER
Unibet/ICA/SJ/Elitfotboll Dam/Expressen/Lyko/Kronfågel/Cancerfonden/Svenska fönster/OBOS/Luleå hockey/Elitfotboll Dam/Svenska ishockeyförbundet/Vattenfall/Malmö stad/Svenska handbollsförbundet/Kiruna IF/DHL
Din karriär börjar här
Tänk dig ett rör. I den ena ändan fyller vi på med blytung forskning, voluminösa undersökningar och feta fakta. I den andra ändan kommer det ut musik, film eller kanske ett debattinlägg som får människors hjärtan att slå snabbare. Passion Lab är röret. Vi analyserar marknader, varumärken och målgrupper, skapar strategier och därefter intressebaserad kommunikation som berör målgruppens känslor. Vi är bäst på det vi gör och är för många en okonventionell kommunikationsbyrå. Är du som oss; orädd, sjysst och finurlig, är du alltid välkommen till Passion Lab.